29 June 2010

cik penceramah...

"azie..mau jdk penceramah tuk kursus induksi tak...?.."
tu ofer dr boz aku...
haaaa...
penceramah yerr....
hurmMm....
ok jgk tuuu....

aku tau....
x suma org suka bcakap kt depan org ramai kan...
kalo boleee suma nk ngelak kan....
haaaaa....
aku pon gitu jugaa maaa...
amat payahlaaa nk bukak mulut..
ngn ketaq seram sejuknya lgk....

tapi....
aku sahut cabaran ituu...
bg aku x sesusah mner...
n idok ler aku nk kata...aku niee pandai benar nk ckp kt dpn nun...
tp aku akan cuba....
janji kita tau point2 yg kita nk ckp....
n sedikit rs kompiden....
insyallah...xder masalah.


jdknya...
pd 24 Jun lepas...
aku pon berangkat laa ke Agrotek Garden Resort..
utk jdk penceramah bg kursus Induksi Umum n Khusus Kump. Sokongan...
slot tuk aku 2 jam jerr.....
peserta dlm 60 org....muda2 belia laaaa lgk...
bdk2 br setat keja...haruslaaa bsmgt waja kan....ehehehheheeheee

bla bla bla...
aku pon bukak cerita...
slide dlm 76 pages tp aku dh cut hampir separuh...
citer yg mner2 penting jerrr...
coz aku tau...
audiens mudah bohsan kalo penceramah mbebel ntahapa2...
(nie kes blajo dr pengalaman sndrik....:)...)

so alhamdulillah...
selesai...
respons amat baik...
al maklum ar..
penceramah dia nie pon sempoi gilerr....
time pop quiz pon suma berebut2 nk jwb ( ader adiah ok...)
jdknya aku kiraa...
aku bjaya laaa kot...
tuk sesi kali ini...
next time kalo ader peluang...
insyallah..aku xkn lepaskan....:)

2 komen:

cahaya petunjuk said...

wah.. bagus azie.. cabaran mesti disahut. congrats ya!

zie said...

tahniah azi kerana berani menyahut cabaran..camtula bos..;))