30 November 2011

Internet vs Tido....!!!

 Ramai utamakan Internet daripada tidur



LONDON 27 Nov. - Satu tinjauan mendapati satu daripada empat orang akan menghabiskan lebih banyak waktu untuk melayari Internet berbanding waktu tidur.

Berdasarkan tinjauan Jon Blumberg daripada syarikat penyedia perkhidmatan Internet, Sky Broadband, kira-kira 51 responden mengakui mereka merasa bimbang jika tidak melayari Internet, sama ada untuk memeriksa e-mel atau Facebook
Mereka akan menghabiskan masa berjam-jam di hadapan komputer, telefon pintar dan komputer riba.

Tinjauan juga menunjukkan golongan lelaki meluangkan masa lebih lama melayari Internet berbanding wanita, dengan satu daripada empat orang lelaki boleh menghabiskan masa lebih daripada enam jam sehari melayari Internet.

Tinjauan itu juga mendapati satu daripada 20 pengguna memeriksa e-mel mereka lebih 20 kali sehari, bersamaan sekali setiap 45 minit dan satu daripada tujuh orang melayari laman sosial lebih enam kali sehari.

Blumberg juga berkata, kebanyakan tinjauan yang dijalankan mendapati Internet turut memberi kebaikan kepada pengguna.
"Kira-kira 74 peratus responden mengakui mereka lebih berpengetahuan disebabkan Internet dan 72 peratus yang lain mengetahui perkembangan terkini di seluruh dunia.

"Itu merupakan satu kegunaan yang baik apabila kemudahan tersebut membantu memajukan diri anda, bukannya terpengaruh," katanya. - AGENSI

----

komen cikpuding : 
bg iols...kalo nk melayari internet tuuu boleeeeee...xder masalah...
tp bior lerrrr berpada2 yerrrrr....
jgn smpi terabai keperluan2 hidup yg lain pulok...
lgk2 time tuk tidoo tuuuuuuu arrrr.............
rugi wooooOOooo kalo x cukup tido nieeeeeeeee...
petua awekz mudaaaaaaaaaaaa tuuuuuuuuu...........:P


24 November 2011

Selamanyaaa....Harimau Malaya..!!!!



120 minit perlawanan yg mndebarkan...
SANGAT2 mendebarkan !!!!!!!!
seriyes....
time tuuu degupan jantung ku bdegup kencang seolah2 mcm br lepas lari pecut 100m kekdahnyaaa....
adooooiiiiiiiiiiiiii........
rs nk terbenti trus pon aderrrr gak....
lgk2 timeee nk setat sepakan penalti tuuuuuuuu....
dup dap dup dap dup dap...
makin deras rsnyaaaaa............
mujur x terfengsan dpn tibi tuu tau........
kalo x..sesia jerrrr kena p IJN lak pastuuu......:P

alhamdulillah...
ternyata rezki berpihak kpd pasukan muda Malaysia ini....
Tahniah pd Team Harimau Muda....
kerna telah berjaya mbenamkan ego Laskar Garuda di gelanggang keramat mereka...
di depan penyokong panatik mereka sndrikk.....
fuuuhhhhhhhhh...........
wa cayaaaaaaaaaaaa samaaaaaaaaaa lu arrrrrrrrr beb.........!!!!!!!!





dan ini adalah lagu febret ku sepanjang minggu inii.........
eleleleleleleleeeeeeeeee.....oooohhh ooohhh oohhhh oohhhhh
layanzzzzzzzzz........

14 November 2011

mati itu PASTI.....!!!!

mati itu pasti kerna itu adalah janji ALLAH...
sudahkah kita suma bsedia mhadapinyaaa.....????
hurrmmm......
tepuk laa dada...tanyerlaaa iman yerrrrr.....huhuhuuuu....

06 November 2011

skali dia reply daaaaaa ~ Part 2

speechless sungguh iols dbuatnyaaaaaa tauuuuuuuuu...toink3x...!!!.....:)
Thankz Mr FT di atas kesudian ituuuuuu.....mizz u much !!! (yukkkkk....gedikz sungguh.....:P)

14 October 2011

Pisang Kembar...


penah tak tgk pisang kembar cenggini....????....:)
kata org2 dahulu kalaaaaaaa...
kalo mkn pisang kembar nieee....
nnt kita leh dpt anak kembar tauuu....
hak hak hakkk........kelako sungguh (eeh...kelako kerrr...??......:P)

06 October 2011

kalo dh namanya hukum...

"..saya mempunyai anak luar taraf dan SURAT BERANAK @ MYKID anak pertama saya berbintikan ABDULLAH..Dan saya dapat tahu kami boleh memohon untuk meletakkan nama bapa kandung dan dipersetujui suami saya sekarang utk meletakkan namanya atas kesulitan dimana dia mempunyai 2 org lagi adik yg ber BINTI kan bapa kandungnya sekarang..sila bantu saya dalam masalah ini utk masa depan anak saya yang mahu melangkau ke sekolah tahun depan....

dan ini jawapan kpd persoalan tsebut...


"..Dengan hormatnya saya merujuk kepada perkara di atas.

Untuk makluman puan, anak luar nikah (anak tak sah taraf) tidak boleh dinasabkan kepada orang yang mengaku diri sebagai bapa selaras dengan keputusan Majlis Fatwa Kebangsaan. Kanak-kanak mesti dinasabkan kepada Abdullah atau mana-mana pilihan Asma Al Husna.

Sekian, terima kasih.

-----

ulasan cikpuding :

tu merupakan antara soklan febret yg sering diajukan oleh org awam berkaitan dgn permohonan status anak luar taraf (dibaca : anak luar nikah)
mmg selalu sgt dpt pertanyaan gini......
dari individu yg sibuk nk buat permohonan utk buh nama bapa kandung pd si anak tersebut atas mcm2 alasan... 
mau mengelakkan malu arrrr...
utk menjaga airmuka si anak laaaaaa...
ituu laaaa...
ini laaaaaaaaa...

eeeeeeeiiiiiiiiiiiiiiii.....(tgh geram nieeeeeeeeee..........)
kowang nieee mmg btoi2 x paham kerrrrrrrr....
atau sengaja buat2 x phm hukum hakam yg telah ditetapkan oleh Allah swt haaaa....???? 
kalo dh sah2 anak luar nikah..........
mmg ler x bole diBINkan pd bapa budak tsebut....
x kiraa laaaa atas apa alasan skali pun hoccay.........
yg buat ku btambah2 geram tu  kan....
kalo yg btanya tuuuuuuuu sowang yg non-muslim xper laaaa jugak kan...
tp niee aarrr...
org muslim pon sama duk thegeh2 gak nk tnyer soklan bodoh gitooooo....
eiii sabo jerrr laaaaaaaaaaa....
n biler permohonan x dilayan.....
mula aaarrr nk ngamuk x tentu pasal...........
dan x psl2 org kaunter tuu pulok yg jdk mgsaaaaaaa.......(kesian....)

haloooooooooooOoo....
saudara saudari yg bijak bistari di luar sanaaaaaaaaa....
meh sini cikpuding nk pesan............
kalo dh bbuat dosa tuuu kan.......
tulunlaaaaaaaa jgn heret org lain sama tuk bsubahat pulok dgn dosa2 kamu ituuu yerrrr...
kang x psl2 kena panah petir trus hangus x sitoooo jugakkkk...
lalu x sempat mau btobat....
haaaaaaa....
takot x...????....:P

22 September 2011

Kempen Hari Tanpa Kereta...

"22 Sept 2011 merupakan Kempen Hari Tanpa Kereta Sedunia.."
tu adalah kempen terbaru yg ku dengar dari Buletin Utama mlm tdk....
dgn objektif utama adalah utk mengurangkan pembebasan gas karbon monoksida ke udara tanda kita menyayangi dooniaaa ini....
Hari Tanpa Kereta yerrrrrrr...
hurmmmMm.....
ku tgh mbayangkan cmno agaknya perjalanan ku dr umah skrg utk ke opis di Putrajaya tanpa memandu keta tercayang itu....
meh kita usha sesama perjalanan panjang ku itu nnt....

pepagi sesudah subo harus memohon pertolongan ayahandaku menghantar diri ku ke Stesen LRT Cempaka dgn menaiki motosikal Honda EX5 nyaaa...(Tambang : duit minyak ayah, tempoh perjalanan : 5 minit)


Dari situ, aku akan amik train smpai ke Stesen LRT Chan Sow Lin dan tukar train lain utk Stesen LRT Bandar Tasik Selatan (Tambang : RM 1.60, tempoh perjalanan : 20 minit )


Di Stesen BTS, ku amik ERL Transit utk ke Putrajaya pulok (Tambang :  RM 5.30 , tempoh perjalanan : 15 minit).


Pastu smpi di Stesen Putrajaya/Cyberjaya, tunggu bas Nadi Putra (Tambang : RM 0.50, tempoh perjalanan : 15 minit) untuk sampai ke opis ku di Putrajaya sinun...

fuuuuhhhhhhhhhh.........
tgk aarrr sendrik betapa adventurenyaaa pjalanan ku seharian jika ku menggunakan public transport jika mau ke opis tuu aarrrr...
ader mampooooooooo kah kalo tetiap hari melalui perjalanan gitooooo
aiyooOooo....
harus melepek aarrrr diri aku ini pabila smpi kt opis tuuu nnt.............dududuuudududududu..

19 September 2011

Tasbih berCahaYa..


kalo diperhatikan pada tasbih nieee..nmpk cam cam besa2 jerrr kan...
tapi..ader sesuatu yg menarik mau ku kongsikan bsama pembaca sekalian...
berkaitan ini tasbih...
alkisahnyaaa ku mendapat tasbih ini dari jiran se flet yg mengadakan mjls tahlil utk anakandanyaaa yg meninggal dunia pd Ramadhan yg lepas (al-fatihah)...dan tasbih ini elok jer tersimpan dalam plastik beg yg ku buh atas katil tuu arrrr...(kes x smpt mau simpan lagik....)

Nak dijadikkan citer nyaaa....pd suatu mlm yg dingin di saat ku bsiap sedia utk beradu...
ku ternampak ader benda yg bsinar2 di dalam kegelapan cahaya...
ehhHhh....pebenda tuuuuu??? (jeng3x....saspenz lak rsnyaa...)
mmula ku pikirkan cahaya tsebut dtg dr hp tcayang yg mmg ku letak di sebelah bantal ini kan....
tapi....
nmpk cahaya tuuu mcm dr dlm beg plastik ituuu pulokk...
n biler ku belek2...
lorrrrrrrrrrr..........
tasbih nieee rupanyaaaaaaa..........
Subhanallah........
terkebil2 daku timeee tuu pabila menatap keajaiban yg berlaku di dpn mata ini...
sungguh...
ku tidak bmimpi time tuuu tauuuu.....:P
dan dlm byk2 tasbih yg ku adaaa...
niee laaaa pengalaman pertama ku melihat tasbih yg mengeluarkan cahaya yg bsinar2 dlm kegelapan...
waaallllaaaaaaaaa....disebabkan kagum yg keadaan tasbih itu kan...terus ku berzikir smpi tlelap tau (kui3x..)
dan sampai laa nieeee....
tasbih tuuu mmg menjadi peneman setia kuuu di mlm hariii.........

yg menjadi penaik semangat ku utk trus bzikir sebelum menutup mata.....:)
sukaaaa tauuuu.....!!!!!

10 September 2011

~ Berita Kepada Kawan



Berita Kepada Kawan

Artist: Ebiet G. Ade
 
Perjalanan ini
Trasa sangat menyedihkan
Sayang engkau tak duduk
Disampingku kawan

Banyak cerita
Yang mestinya kau saksikan
Di tanah kering bebatuan

Tubuhku terguncang
Dihempas batu jalanan
Hati tergetar menatap
kering rerumputan

Perjalanan ini pun
Seperti jadi saksi
Gembala kecil
Menangis sedih ...

Kawan coba dengar apa jawabnya
Ketika di kutanya mengapa
Bapak ibunya tlah lama mati
Ditelan bencana tanah ini

Sesampainya di laut
Kukabarkan semuanya
Kepada karang kepada ombak
Kepada matahari

Tetapi semua diam
Tetapi semua bisu
Tinggal aku sendiri
Terpaku menatap langit

Barangkali di sana
ada jawabnya
Mengapa di tanahku terjadi bencana

Mungkin Tuhan mulai bosan
Melihat tingkah kita
Yang selalu salah dan bangga
dengan dosa-dosa
Atau alam mulai enggan
Bersahabat dengan kita
Coba kita bertanya pada
Rumput yang bergoyang

08 September 2011

Ops Sikap 24 GAGAL...!!!!!

Ops Sikap 24: Rekod terburuk sejak mula dilancar


2011/09/08

KUALA LUMPUR: Ops Sikap ke-24 selama 15 hari sempena Aidilfitri yang berakhir semalam, mencatatkan rekod kematian terburuk sejak operasi itu dilancarkan 11 tahun lalu dengan 289 kematian dicatatkan dalam tempoh itu.

Rekod terburuk pernah direkodkan sebelum ini ialah ketika Ops Sikap ke-3 pada musim Aidilfitri 2002 yang menyaksikan 285 pengguna jalan raya terkorban.
Hari ke-15 Ops Sikap ke-24 kelmarin menyaksikan sembilan lagi kematian dicatatkan membabitkan empat penunggang motosikal, dua pengguna kereta dan masing-masing satu kematian membabitkan pengguna basikal, pemandu lori dan lain-lain kenderaan.
Rekod sembilan kematian yang dicatatkan kelmarin adalah jumlah kematian terendah sehari yang dicatatkan sepanjang Ops Sikap ke-24 dilancarkan pada 23 Ogos lalu.

Seramai 248 orang terkorban dalam nahas jalan raya pada Ops Sikap sempena musim perayaan Aidilfitri tahun lalu.

Daripada 289 kematian dilaporkan sejak 15 hari lalu, 178 kematian atau 62 peratus membabitkan penunggang dan pembonceng motosikal.

Hari terakhir kelmarin juga turut menyaksikan penurunan kes kemalangan iaitu sebanyak 1,186 kes berbanding 1,400 kes kemalangan pada hari sebelumnya dengan 503 kemalangan berlaku di jalan bandaran, 275 di jalan persekutuan, 212 di jalan negeri, 115 kes di lebuhraya dan 81 kes di lain-lain jalan.
Sebanyak 19,606 kemalangan dilaporkan sepanjang Ops Sikap ke-24, manakala 113,392 dikeluarkan bagi pelbagai kesalahan dalam tempoh sama.

----

~ ulasan cikpuding ~

tu aarrr ku dh lamaa agak....
operasi gini mmg xder pekdah lgsung...
buang masa...buang tenaga n buang duit...
coz suma org tau...
pemandu di Malaysia nieee mmg jeniz tarak takot matii wooooOOo...........
buat lerrr aper2 kempen pon..........
buh lerrr mcm2 papan tandaaaaa pon - gambo tengkorak, kubur bagai.....
create lerrrr pelbagai jenis iklan...
xder guna punyer maaaaaaaaa...
coz mereka still nk memandu ala2 pemandu F1 tuu gituuuuu....
masing2 jenis pentingkan diri sndrikk kan..........
memecut memotong di sanaaaaaaaa sini...........
takat kena saman ekor RM 300 tuu aper laaaaaaaaa sangat kan/.......
anytimee boleeeeeee bayo maaaaaaaa...........
duit berkepuk2 dlm poket.....
janjiiiiiiiiii cpt smpi ke destinasi yg ditujuuuuuuuu.....

dan kesudahannyaaaaaaa........
bilangan yg terkorban di jln rayaaaaa semakin meningkat dari tahun ke tahun......
n ku amat pasti....
70% punca kemalangan adalah dtg dari human factor.........
sebelum bole menyalahkan faktor mukabumi, cuaca dll..
dan yg paling menyayat hati..........
besanyaaaa mereka2 yg terkorban itu adalah dr golongan yg tidak bersalah....
golongan yg mjadik mgsa di atas beban kesalahan yg dilakukan oleh org lain.........
so sadisssss hoccay !!!!!!!!!!!

04 September 2011

Tribute to Noramfaizul Mohd Nor ...





Di saat seluruh umat Islam bergumbira menyambut kedatangan bulan Syawal yang ditunggu2...
kita dikejutkan dengan berita kematian seorang rakyat Malaysia yang mati ditembak dalam serangan hendap ketika membuat liputan Misi Somalia KP1M di Mogadishu petang kemarin.
Terasa sebak di dada pabila mengikuti rentetan peristiwa tersebut.
Sedih pulok pabila melihat wajah2 family yang ditinggalkan Arwah...
aduuhhh....
ku mmg cukup2 sensitif dgn berita2 kematian gini tau...
lagik2 time Syawal nieee aarrrrrr....:((
tapi tu laaaa....
dh mmg tersurat di Loh Mahfuz..
Ajal Maut ditangan Tuhan Yg Esa...
ku hanya mampu menyedekahkan al-fatihah kepada arwah
semoga rohnya tenang di alam sana....
dan salam takziah juga kuhulurkan buat keluarga mangsa..
semoga mereka tabah dgn dugaan ini maha berat ini.....

---
KUALA LUMPUR: “Ini yang Allah tetapkan.. Dia yang beri, Dia yang ambil dan Dia juga yang akan memelihara saya dan anak untuk teruskan kehidupan,” kata Norazrina Jaafar, 37, yang reda dengan pemergian suaminya yang juga jurukamera BERNAMA TV, Noramfaizul Mohd Nor, 40, yang meninggal dunia di Somalia, kelmarin.

Ibu kepada dua anak itu mulanya kelihatan tabah dan cuba menyembunyikan kesedihannya, namun gagal berbuat demikian apabila air matanya bercucuran ketika ditanya mengenai sifat Allahyarham Faizul sebagai seorang suami dan seorang bapa ketika hayatnya.
“Sebagai orang media Allahyarham memang sibuk dan dalam kesuntukan masa itu, dia cuba meluangkan masa bersama keluarga, terutama anak,” katanya ketika ditemubual di rumah keluarga arwah di Taman Serdang Raya yang dibanjiri sanak saudara, kenalan dan wakil media sejak awal pagi, semalam.

Katanya, arwah seorang bapa yang penyayang dan amat menghormati ibu bapanya, Naemah Abdul Majid, 63 dan Mohd Nor Mat Yasin, 66, selain keluarga mentua.

Allahyarham juga sempat memberikan kelengkapan raya berupa sepasang kasut untuk kedua-dua anak lelakinya sebelum berlepas ke Mogadishu pada 28 Ogos lalu.

Hasil perkongsian hidup dengan Norazrina yang juga pegawai perhubungan awam di sebuah agensi kerajaan, mereka dikurniakan dua anak, iaitu Mohd Irfan, 8, dan Mohd Naufal, 3.
Kedua-dua anaknya juga nampak tabah, terutama Irfan yang kelihatan mendiamkan diri dengan mata kemerah-merahan di sebelah Norazrina yang ditemubual lebih 10 wakil media.

Norazrina berkata, suaminya tidak menunjukkan tanda pelik sebelum berlepas ke Somalia, malah beliau berkelakuan seperti biasa selain sempat berpesan kepadanya melalui telefon supaya menjaga diri dan anak dengan baik.

Sementara itu, ibu arwah, Naemah ketika ditemui berkata, sambal ikan bilis dan kemeja-T berwarna kelabu yang dipakai anak sulungnya ketika menziarahi keluarganya sebelum berlepas ke Somalia beberapa hari sebelum Syawal menjadi kenangan terakhir buat mereka.

“Meskipun sedih dan terkilan dengan pemergiannya, kami sekeluarga reda dengan ketentuan takdir, walaupun jarang berjumpa kerana kesibukan kerjanya.

“Walaupun kesuntukan masa, Ijoy (panggilan manja arwah) sempat mengirimkan sejumlah duit raya buat ibu bapanya dan ahli keluarga serta membeli kasut raya di pusat beli-belah, The Mines untuk kedua-dua anaknya,” katanya sebak.




21 August 2011

Thankz Mr Faizal......:)



~weeeeeeeeeeeeee.......
sukaaaaaaanyaaaaaaaa.....
terasa mau senyum sampai ke telingaaaa aaaaaarrrrr...
(gedikz !!!!...)

15 August 2011

umpanan x menjadik..


di suatu hari sabtu....

maklong : harris...jom kita g mekdi nak tak...?? (nk pancing bdk tecik tuuu padahal perut sndrik yg lapar...)
harris : xmau...panas nieeeeeeeeeeeee....(mmg cuaca kt luar tgh panas time tuu....)
maklong : jom lerr...kita g naik car maklong.........
harris : kejab lerrrrrrrr....
maklong : (mode : terkebil2...)

adoiiiiiiii....punah harapan ku utk menikmati hidangan eppi meal di kala perut kelaparan time lunch nieee...(oopssss....niee kes uzur syarie yerrrrr adik2 sekalian.:P..)
br jerrr baget2 nk bwk harris - anak buah ku g mekdi tuuuu.........
rerupanyaa dia dh kenyang melantak roti krim sama itu milo setin daaaaa...
patut pon boleee buat dek jerrrrrrrrrrr............
dudududduudududuududududu...
lapar3x..

mcm ulat daaa...


 imej di atas ku snap dari salah sebuah shopping mall yg femes di Ibu Kota niee arrr..
di hari minggu lbh kurang jam 1130 am gituuu
fuuuuhhhhhhhhhh....
tgk arrrr...
punyer laaaa ramai umat  manusia yg gigih mbeli belah sempena sambutan Syawal yg bakal tiba tidak lama lagik....(tmasuk diri ku ini lorr..) 
cam ulat jerrrrrrrr kan.......
bsesak2...
aiyOooooo...
sampai yg hilang anak pon aderr jgk tau....
isk3x...
tu aarrr...ralit sgt bsopping....sampai anak ilang pon x sedar....
sabo jerrrr mak bapak jenis gitooOo...:P

tp tuu aarrr...
biler tgk pemandangan gini kan....
ku juz wondering....
naper time gini bole tgk ramai jerrr umat muslimat yg gigih perkasa menahan perasaan letih dan penat lelah bagai...
tp biler tiba time Terawih...
nk dpt tgk 3 saf penuh pon payah...
mcm2 alasan yg kuar....
itu laaa ini laaa...
x sempat laaa..
nantuk laaa...
isk3x..... 
duniaaaa ooohhh duniaaaa....


11 August 2011

Gelagat Orang Kita...



tgk lerrrr gelagat segelintir masyarakat kita yg mmg jenis x reti bahsa...
kalo dh duk umah flet tuu kan....
mmg sah2 lerrr parking lot tuuu adalah tuk kegunaan semua kan....
nieee tidakkkk...
ikut sukaaa merekaa jerrr nk main reserved2 gitooo jerrrr...
konon2 mereka nieee penduduk asal taman tuu lerrrr...
so, leh dapat lerrrr hak keistimewaan ituuu kan...
aper kes...?????...

halooo pakcik2....
kalo teringin sgt nk ader parking sndrikkk tu kan...
tuk keselesaan kowang anak beranak tuu kan...
g lerrrr beli umah teres or lot banglo nun kt atas bukit sana...
mmg dah sah2 xder saper nk kaco tpt parking 'xclusif' kowang tuuu kan
n x perlu nk letak kon2 gitooo dah....
so xder saperrr yg terasa panas hati kan.......(mcm diri ku niiee aarrr)
 tp ku tauuu...
kowang suma mmg x mampoo kan...
so kesian....
(salam simpati dr diriku ini...)

huh..
dah laaaaa....
malas arr nk ckp byk....
buat kering anak tekak jerrr dlm bulan2 poser gini kan...
(errrkkkk...poser kerr...???..ooppsss....)

09 August 2011

Peraduan Nestle : Perkayakan Hidupmu...



wooowiiieeeeeeeeeeee...
ada contest lagik dr nestle nieeee arrrrrrrrr....
Peraduan Perkayakan Hidupmu....
" Minum & Menang Wang Tunai sehingga RM 200,000
woooooooowwwwwwwww.....
giler gempaq tuuuuu....
mula laaaaaaaaa terbeliak bijik mata daku nieee dbuatnyaaa kannnn....
blink3x....
(pantang nmpk cash money jerrrrrrrr...mula aaarr bsinar2 dbuatnyaaaa.....:P)

spt biasa....
satu peraduan yg sgt2 mudah.....
kira-minum-pos....
(rajin aarr ku belikan si harris tuuu setin milo pasni....coz nk cungkil penyentap tin itu nnt...ahaks.....)
itu sajaaaaaaaa...
so easyyyyyyyyyy kan....
x perlu slogan2 bagai....
nieee yg ku cukup sukaaaaaaa sgt...
n x salah mncubaaa kan...(wpon rege setem dh mahal laaaa nieeeeeee...uhuk3x...)
n mner arr satu....ader rezkii kerrr kannnnnnnnnn.....:)

haaaaaaaaa...
mau dpt jawapan bocor....
tadaaaaaaaaaa...
silaaa laaa usha kt sini yerrrrrrr...(baekkkk aarrr tuuuu...)






31 July 2011

Ramadhan datang lagik...


Ku mengharapkan Ramadhan
Kali ini penuh makna
Agar dapat kulalui
Dengan sempurna

Selangkah demi selangkah
Setahun sudah pun berlalu
Masa yang pantas berlalu
Hingga tak terasa ku berada
Di bulan Ramadhan semula

Puasa satu amalan
Sebagaimana yang diperintahNya
Moga dapat ku lenturkan
Nafsu yang selalu membelenggu diri
Tiada henti-henti

Tak ingin ku biarkan Ramadhan berlalu saja
Tuhan pimpinlah daku yang lemah
Mengharungi segalanya dengan sabar
Kita memohon pada Tuhan diberikan kekuatan
Ku merayu pada Tuhan diterima amalan

Selangkah demi selangkah...
Dengan rahmatMu oh Tuhanku...
Ku tempuh jua

30 July 2011

sang rimau yg terlukaa..


sedih....???
kuciwaa...??
geraammm..???
x puas hatiii...??
sakit jiwaaa...???
rs nk bako stadium...???

tuuu antara perasaan yg bcampur baur  di kala team Harimau Malaya tumbang kepada musuh tradisi - Sang Singa di dalam pusingan ke2 kelayakan Piala Dunia 2014 yg blangsung pd 28 Julai yg lepas..
Di dalam perlawanan itu, team HM tewas dgn agrigat 6-4 setelah kita terikat seri 1-1...

xper laaa....
ku redha jerrrr wpon ader rs skit terkilan kerna team kita tkandas di pusingan ke 2 ini...
iyerr laaaa....sapaaa yg xmo menang kan....
lgk2 biler main di tpt sndrikkk....
di hadapan lbh 90K penyokong kuning hitam...
fuuuuuhhhhhhhhh...
mmg meriah giler beb...
wpon ku tonton siaran langsung hanya dari kaca telibisyen..
tapiii....
auraaanyaaa leh terasa smpi kt umah niee aarrrr...
lgk2 time nyanyian lagu Negaraku sblom bmulanyaa perlawanan...
mmg bikin bulu roma ku tegak bdiri beb....seriyes...!!!
terasa sebak lak dada ku time tuu pabila melihat bendera beso Malaysia direntangkan oleh sekumpulan penyokong ituu...
ternyata rakyat Malaysia 
walaupun berbeza fahaman...
sanggup bersatu demi mberi sokongan padu pd team HM...
syabaz ku ucapkan...!!!!
harap sokongan spt ini tiada pasang surutnyaaa kehh....:)

Insyallah...
kalo player kitaa gigih berlatih tuk tingkatkan skil n kemahiran 
serta memperbaiki segala kelemahan yg ader...
tidak mustahil pasukan Malaysia akan mengukir sejarah layak ke Pusingan Akhir Piala Dunia satu hari nnt....:)

Here We Go Harimau Malaya 
Go Go Go !!!!!
Kita laaa Juara...
Mengaum laaaa dgn lebih garang pasniii.........
agar kecut mggigil sumaa binatang2 lain di alam semesta ini keh...
lalu btempiaran lari sumanyaa masuk ke dlm hutan belantara ituu ..(kui3x..)

(ku xmo ulas pnjg psl perlawanan time tuu kerna sudah pasti kamu suma sudah menontonnya sndrik kan.....)

04 July 2011

bizi berkemas...



keadaan di department ku agak huru hara skrg nieee..
aper taknyaa...
proses renovation department telah pon bmula dan dijangka tamat 4 bln dr sekrg...
(no more bilik selesa buat diriku n rakan2 pasni...)
maka bizi laaaa suma ahlil2 department ini utk berkemas dan bpindah ke penempatan sementara...

uwaaaaaaaa...
i really hate this....
letih woOoo..
nk punggah2 n packing2 barang nieee.. 
dh lerrr dapat 2 kotak jerrr setiap sowang....
maner dan nk buh suma dokumen2 daku yg maha banyak nieee....
uwaaaaaaaaaaa...
tension2...
alamatnyaa....
byk lerrrrr file yg terpaksa ku korbankan...
tp bukn boleee main campak2 gituu jerrr tau...
coz sumanyaa file2 sulit belaka - rahsia besar kerajaan gitooo...
so..by hook or byk crook...
kena shrade laaaaaaa jawabnyaaaaaaa...
uwaaaaaaaaaaa.....
keja berat gak tuuuuuuuuu....

awan Nano...



teringat time kecik2 dlu...
ku musti teruja sgt2 biler nengok jet nieee tau...(ms tuu x tau pon benda alah niee namanya jet)..
coz ms tuuu ku pikirkan benda alah ini laaaa yg menjadikkan AWAN di langit nan mbiruu itu...
musti leka jerr nengok jet nieee smpi laaaa ia ilang dr pandangan mataaa...
muahahahahahhaaaaa...
oopsss....
sila jgn gelak kn daku yerrrrrrr...
maklum aarrr...
ms tuuu blom cerdik lgk...
blom blajo subjek sains lgk tau....:P

tu psl....
biler tnampk jerr jet nieeeee...
musti ku tsenyum sowang2 mengingatkan peristiwa dolu2 tuuu....
so cleverrr kannnnnnnnnnn.............
awan nano laaaaaa sangat...
kui3x....

21 June 2011

TheTale of Genji...


time smpi opis pagi tadik kan...
ku terpandang sesuatu yg sungguh menarik perhatian ku di atas meja niee arrr..
eehhh....box aper nieee....
ku belek2 n ku bukak box tsebut dgn rakusnyaaa...:P
jeng3x...(mode : saspenz)

waaaaaaaaaahh.....
ader coklatt lorrrrr....
made in Japan lgk tuuuuuu...
haaaaaaaaa...
nie musti opismate ku yg br abiz bertindak sebagai urusetia GT Japan kt Sepang last week tuu bawa nieeee...
konfem....!!!!
ekcelli...
ku bukn berkenan sgt ngn isi box tuu tauuu...
tetapiii...
box itu sendiri yg sungguh mbuat diriku menarik dan tertarikk...
sungguh artistik and mmg canteekkk sihhh...........
seriyes cakap....
ader lukisan traditional jepun yg tercetak di atas cover box tsebut...
waaaah3x....tgodanyaaa dakuuuu....



lalu dgn pantas ku mengendeng2 ngn opismate ku ituuu....
"nnyleeeeeeeeeee"....(panggilan manja diaaa...)
box nieee nnt kamu mau tak...??? 
(ku btanya dgn penuh sopan santun lgk berhemah..)
"kalo xmo....akak nakkkkk simpann lerrrrrr".. 
(cargas ajer ku menyampaikan hajat..x perlu nk corner sana sini...)
"amik lerrr akak....sy pon xmo benda tuuu..."
wahhhhhhhhhhhhhh....
sukaaaaaanyaaa sukaaaa sukaaaaaaaa...
box cantek iniii akan menjadik milikku...
rs cam nk melompat2 bintang 50x pulok...
(hamboi...very da gedikz gituuu....:P)

" The Tale of Genji...".(word yg tcetak pd box tsebut)
aper tuuuuUu...???
x penah dengo pon...??..(samaa laaa kiter..)
mungkin sejarah zaman dlu2 mereka kot...
haaa aper lagik...
silaa aarrr tanyaaa sendrik kt pakcik gugel yerrrr...:P
ku dh riki2 sendrik tadikk...:)
duk bc sekali imbas gitu jerrrrrrrr...
and malas nk paste kt sini.....:)


Sketsa antarabangsa...

di suatu hari pada tengahari sabtu...
lokasi : Stesyen ERL Putrajaya...
Watak Utama : Mizz X..(dalam mode tergopoh gapah memandangkan ERL akan tiba lgk 5 minit...)
Watak Kedua Utama : Kakak Penjaga Kaunter (KPP)


Mizz X : haaa...tiket ke Putrajaya 1 yerrr....
KPP : ...(buat muka termangu2....)
Mizz X : tiket ke Putrajaya (ulang sore...aper akak nieee x dengo kerr...???...)
KPP : .. (tsenyum2 pulak diaa....)
Mizz X : .. (errrrr....aku niee tsalah sebut kerrr...?..)

mereka saling berpandangan seketikaa...
tertiba kelihatan si Mizz X menepuk2 dahinya tanda teringat sesuatu....

Mizz X : Masyallah....tersilap daaaaaa....tiket ke KLIA satuuuuuuuuuuuu.....adoiiii....tershasyul lerr pulok..(sambil tsengeh2 kambing tanda kemaluan besar melanda jiwaa....)
KPP : RM 6.20 yerrrr.....tima kasih.....:)

pesanan penaja : iskkkk3x Mizz X nieee....tetengah hari buta gitu pon sempat lgk nk berangan daaaa...:P

14 June 2011

Peraduan Nescafe : Rumah IDaman...



jom arrr reramai kita sertai peraduan dr Nescafe nieee aarrr...
untung2 bole menang hadiah utama berupa sebuah rumah 2 tingkat bernilai RM 638, 888..
wooowwwwwwwwww....
btoi2 lumayan sihhhhhhhhhhhh.....
xyah susah2 nk bayo ansuran tetiap bulan kan.......
sampai berpuluh2 tawun...
tau2 dpt kunci umahh jerrrrrr aarrr (mode : berangan smpi ke langit biru.....:P)
besh3x...
anto jerrr lerrrr borang nieee...
bukn susah sgt pon soklannyaaa....jawab betul atau salah jerrrr....
slogan sumaaa x perluuu....
cumaaaa....
aiseehhhhhhhhhhh....
ader gak syaratnyaaa tuuuuuuu kan...
of coz musti aderrrrrr maaaaa.....:P
setiap borang peraduan perlu dikepilkan skali dgn bukti pembelian barangan nescafe tuu aarrr...
itu ajerrrrrrrr....
so easy kannnnnnnnn................
tarikh tutup penyertaan adalah pada 31.8.2011
sila2....
jgn memalu jgn segan...
bak kata org2 tua dahulu kalaaa...
"untung sabut timbul....".....:)

13 June 2011

Bola itu BUlat...





sejujurnya ku ini bukan laaa peminat tegar sukan bola sepak...
baik dr liga tempatan or liga antarabangsa...
sekadar follow ( i follow...) gitu-gitu ajerrrrr.....
nk dijadikkan citerrrnya....
ku terlayan laaa jugak siaran langsung final piala FA 2011 di antara Team Kelate n Ganu mlm sabtu lepas....
kebetulan pulok....xder citer lain yg menarik utk ku tonton mlm itu...
jdk....
layan jerrrr laaaaaaaaa kannn...
bukn beriya2 nah pon....
sesambil berbaring dpn tibi tuuu....
sesambil mbaca majalah...
sesambil mendengo ulasan dr pengulas sukan yg bertugas...
3 in 1......:)

game dh masuk second half...
tp masih tiada jaringan di antara kedua2 pasukan....
sampai terlena2 gak laaaa ku di depan tibi itu......
alih2 ku tsedar pabila terdengo jeritan gol bgema dr umah jiran sebelah....
haaaaaaaa....
dah gol rupanyaaaaaaa team kelate nieee aarrrr.....
haaaaaaa....
konfem menang laaa tuuuu...
lgkpon tggl 10 minit jerrrrr game nieee nk abiz....
ku tgk team Ganu pon terkial2 nk buat serangan balas...
haaaaa...kalah laa tuuu ( cpt ajer ku buat speku sndrik....ahaks...)

lantas ku x menunggu pnjg...
terus ajer off kan tibi coz nk masuk tido....
sesambil tuuu tserempak ngn my mum (bgn nk p toilet....) n my lil sister (br blk dr sesi BBQ)
"haaaa...kelate menang laaa.....1-0"...
fuuuuuuuuuuuuuhhhhhhhhhhhhh....
dgn penuh konpiden jerrrrrrrrrr ku berkata2 begituu tauuuuuuuuu.....:P

tah cmno...
biler bgn pagi ahad tuuu kan...
boleeeeee ku terperanjat beruk biler nengok front page paper niee aarrr...
aaaaaaaaaiikkk...
how come Ganu lak yg berposing beramai2 sambil genggam itu piala....
mamai kerrrr daku ini.....(toinkkkk toinkkkk toinkkkk)...
OMG ..!!!!!!!!!!!!!!!...
Terengganu yg menang rupanyaaaaaaaa....
Masyallah........
boleee pulok mereka dpt gol penyamaan (gol sndrik rupanyaaa) di saat2 akhir perlawanan..
n terus menjaringkan gol kemenangan di masa tambahan....
muahahahahahahahhahaaaa...
kelako2.....
biler my mum duk tanyaaa.....
"kamu kata kelate yg menang mlm tdk Long....nie aper sudh jdk...."
adddddddddoiiiii....
" along x tgk abiz laaa mlm tdk mak...igtkn dh terus menang....."
muahahahahahahahahhaaaa...
rs nk tgelak tguling2 dbuatnya tau....
haaaaaaaaaa...
itu laaa dunia bolaaaa sepak kan...
selagik wisel penamat belum ditiup....
mcm2 boleee tjadik kan....
dan sesungguhnyaaaaaaaa...
bola itu mmg boolatt...
n tahniah ku ucapkan kpd tema Terengganu...
kerna telah berjaya menjuarai Piala FA 2011 ini...
waaalllaaaaaaweeiiii....:))

09 June 2011

Children Of Heaven..


Last Tuesday ku terlayan citer ini kt channel Al Hijrah (walllaaaaaaaa....baikkk tuuu layan Al Hijrah)...
seriyes best woOOo filem dr Iran niee....
btoi2 buat ku menginsafi diri ini....
mengenangkan kehidupan mereka2 yg susah di luar sanaaa....
yg kais pagi mkn pagi....
nk beliii kasut baruuu punyerr laaaaaa payah.........
dh laa gituuu....
satu2nya kasut yg aderr.....terhilang pulokkk...
aduhaaaaiiii
terpaksa laaaa mereka si adik n abang itu share kasut yg sama tuk ke sekolah....
time pagi.... adiknya si zahra yg guna (besar tuuu saiznya)
pastu abiz kelas....
bgegas larii (iyahhh3x)..tuk pas kan kasut tuu kt abang dia pulokk yg standby tuk masuk kelas petang...
uhuhhuuhhuhuhuuh...sadis sungguh..
ader satu arie tuuu pulokk...
sedang si adik berlari sekuat2 hati niee kan....
sebelah kasut tcicir lalu tjatuh pulok kt dlm longkang lalu dihanyutkan air deras...
lalu menangis2 laaa si adik duk mengejar kasut tsebut tau...
dan mujur jugak ianya tsangkut kt sampah sarap...
dpt gak laaa diselamatkan...
tp gara2 itu...
si abg pulok smpi lewat ke sekolah n hampir2 dibentikan tau...
uwaaaaaaaaa.....
sadis lagikkk.........

errrrrrrrr.....
tu mengetahui kisah selanjutnyaaa....
kowang bc jerr laaaaa sinopsis nieee sndrik keh..:P

------------------
Ali takes his little sister Zahra's shoes to the shoemaker to be repaired, but loses them on the way home. The siblings decide to keep the predicament a secret from their parents, knowing that there is no money to buy a replacement pair and fearing that they will be punished. They devise a scheme to share Ali's sneakers: Zahra will wear them to school in the morning and hand them off to Ali at midday so he can attend afternoon classes. This uncomfortable arrangement leads to one adventure after another as they attempt to hide the plan from their parents and teachers, attend to their schoolwork and errands, and acquire a new pair of shoes for Zahra. Zahra sees the shoes on a schoolmate's feet, and follows her home, but the two soon become friends.

Ali enters a high-profile children's footrace in the hope of receiving the third prize of a new pair of sneakers. He accidentally places first and wins another prize instead. The film ends with Zahra finding out that she will not get a new pair of shoes, but there is a quick shot of their father's bicycle at the end of the movie that shows what appears to be the red shoes Zahra had been focusing on earlier and another pair of white sneakers, presumably for Ali, whose old sneakers were torn from so much use. The film ends with the final shot showing blisters on Ali's feet. Some versions include an epilogue revealing that Ali eventually achieves the larger-scale success of having a racing career.

07 June 2011

Limpahan Kasih SayangMu....

semalam (06/06/2011), ku telah mengambil cuti (mode: EL) untuk mnghantar adinda bongsu melaporkan diri ke MaVA-Sepang sebagai Penolong Pegawai Trafik Udara (Tahniah fais...:P)
alkisahnya....
setelah segala urusan pendaftarannya selesai...
ku n ibubapa bercadang utk jln2 kt Nilai 3 tuuu (mode : mengisi masa lapang)..

smpi jer kt area BBN tuu....ku terdengo bunyi mcm benda meletup...
kuat jgk tau....
igtkn ku ader tlanggo botol mineral ker kan...
idak lerr suspek benda lain...
ms tuu ku teruskan pemanduan itu lagik....
pastu rs x sedap hatii pulok....
coz ader bunyi semacam jerrr kt tayar tuuu...
ahhhhh sudaaahhhhhhhh......
tayar pancit lerr nieeeeeeeeeee....
adoiiiiiii....
terus ku parking tepi jln tuk double check...
konfirm....
tayar belakang blah pemandu udah kempisss....
uwaaaaaaaaa..........
wat to do???...wat to do.????
iskk3x puding.....
don't be panic....don't be panic....:P

ku belek2 list member dlm hp...
target utama adalah bbdk ProCC yg berada di area bdekatan...
akhirnyaaaa...
setelah mbuat beberapa panggilan sana sini...
ader jugak yg free...
alhamdulillah....
penghulu n9 pulok tuuu.......
kebetulan dia tgh bcuti laaak niee arrr...
terus dtg rescue nenooo neneooooooo anto bantuan....
fuuuuuuuuhhhhhhhhhhh.....
legaaaaaaaa...........
nie laaaa gunanyaaaa berkomuniti kan coz sehingga arie nieee...
sejak ku join since 2005....
geng2 ProCC mmg tidak penah mengecewakan dlm menghulurkan bantuan pantas....
x mengira tpt n masa....
lgk2 kalo awek cam daku nieee kan...:P

alhamdulillah...
alhamdulillah...
alhamdulillah...
hanya kesyukuran yg mampu kupanjatkan ke hadrat Ilahi....
kerna telah melindungi diri kami sekeluarga dr bencana yg lebih besar lgk....
cuba bygkan kalo keta yg kupandu terbabas sebaik sahaja tayar itu meletup...
konfem ader yg akan mengalami kecelakaan kan...huhuhuhuhu
Allah jua laaa yg telah mengutuskan sahabat ku ituu utk mberi bantuan....
Allah yang Maha Pengasih dan Penyayang ini jua yg mentakdirkan tayar ituuu masih bole digunakan semula selepas ditampal....
alhamdulillah...
alhamdulillah...
betapa besar dan luasnyaaa kasih sayang yang Kau limpahkan kepada hambaMu ini....
Ya Allah...
Sujud Syukur kepadaMu...:)

05 June 2011

me n shopping time...

wanita n sopping bole diibaratkan bagai aur dgn tebing....(sesuweiii kerrr pepatah yg ku guna niee...)
mmg payah nk disingkirkan habit yg satu ini dlm kehidupan wanita kan....
hurrmMM..
ader ker wanita yg x suka sopping eeehhh...???
mungkin 1 dlm 1000 kott...:P
beshnyaaa kan kalo ader sejumlah wang yg boleee dihabizkan tuk mbeli aper saja barang yg kita sukaaa...
tanpa perlu bpikir 100 kali...
sukaaa jer amik...
asal bkenan jerrrrr sambarrrr....
x kisah lerrr mahal ker murah brg...
x kisah lerrrr meebli berdasarkan keperluan kerr aperr...
janji hatii puas....
janji diri gumbira...
dan memang ku akui sangat2..
membeli belah bole menjadi antara terapi stress yg bagus buat diriku ini...
alangkah bahagianyaaa hidup jika dpt mbeli belah setiap hari tanpa mengira waktu kan...
belii ituuu beliii ini....
pastu bayoo cash tauu...(nie style ku dlm bsopping...)

tapiii...
diriku ini masih waras....
masih mampu utk bpikir panjang....
masih mampu  dlm menilai yg mner keperluan..
yg maner mainan nafsu semata2....
wpon kadangkala tbabas jua...(dh nama pon pompuan kan....:P)
dan hasilnyaaaaa....
tuk bulan ini sajaaaa....
ku telah slamat membeli...
sepasang kasut...
sehelai blaus...
sehelai tshirt...
sepasang kain bj kurung tuk raya timeee...
sehelai kain batik....(tah biler nk pakainyaaa tuu...ahaks...)
3 helai shawl...
dan brg2 perhiasan yg lain...
wohaaaaaa....
bawak2 mengucap lerrrr wahai puding oittttt...:P

25 May 2011

Free Gift lagik...


 asal beli minyak hitam jerrr dpt free gift....
asal beli minyak hitam jerrr dpt free gift....
musti dpt free gift kalo beli minyak itam kt kedai spare part nieee...
kui3x....
tuuu yg ku sukaaa sgt tuuuuuuuu....
wpon beli brand Petronas...
apek tuuu ksk free gift selimut dr Shell Helix pulok...
waaahhhhhhhhh3x....
tu sudah bagus..........
arie tuuu dh dpt towel....
juga dr shell helix nieee....
tq apek....
lu niee mmg besh laaaaaaa..........:)

22 May 2011

From Sabah with Luv...




adooyaaaiii....lama giler ku x update blog niee kan....
bukn aperr...
ader byk citer nk share tp x sempat memanjang....
niee aarrr.....br lerrr bkesempatan nk bukak citer psl family trip daku yg lepas...
yaaa...

pd 15-17 Mei yg lepas...
ku n family telah g cuti2 Malaysia ke Negeri di bawah bayu...
jenuh jgk duk surfing kt forum2 tuk crk tpt2 menarik di sana....
buknnya x penah g sana...
tp situasi kali niee lain skit...
ku bwk family....
bawak mak ayah...
so kena proper manage laa kan...
xleh cincai boncai main redah gitu jerrrrrrrrrr kan....

alhamdulillah...
percutian yg telah dirancang sejak Jan lepas telah selamat segala2nya...
sesungguhnya tidak rugi melawat negeri Sabah...
segala2nya ada di sanaa...:)
thankz pd forumer di forum caridotcom yg byk mmberi info berkaitan Sabah....:)

berikut ku nk share itinerary ku sepanjang di sana...

~ Day 1
7.30 am : MH2604 blepas spt yg telah dijadualkan...flight kosong jer time tuu....tu psl sampai 2-3 kali laaa si pramugara serve minuman kt kami niee aarrr...kejab minum jus...kjb minum coffee..kejab air mineral pulok...siap ngn peanutnya bagai....dan dlm asik tlentoq2 menantuk punyer hal.....sedar2...brg2 ku yg bsepah kt seat sblh telah cantekkkk disusun kemas dlm beg plastik MAS...kui3x...

11.00 am : bgerak ke Kundasang menaiki keta sewa (Hyundai Matrix ) dr Hertz..Sepanjng perjalanan di sana. puas kami menikmati permandangan Banjaran Crocker itu....cuaca pon nyaman jer rs....ala2 Cameron Highland gitu...

1.30 pm : check in di Kinabalu Pine Resort - salah satu resort yg cantek di mana viewnya btoi2 ngadap mount Kinabalu...so likeeeeeeeeee.......:)

3.15 pm : tiba di Desa Cattle (tgk lembu2 diperah susunya....)...sodapnyaa layan susu segar kt sini tau..almaklum aarrr...terbaeeekkkkk dr ladang laaa katakan....tpt pon canteekkk...ala2 cam kt New Zealand gituuuuuuu.....

4.00 pm : lawat War Memorial tuk mengisi ms lapang...:P
8.30 pm : udah terlelap keletihan...

~Day 2
5.00 am : pepagi buta kami anak beranak dh tcongok di dpn anjung chalet kerna tidak mau tlepas pemandangan puncak kinabalu yg sungguh indah skali....Subhanallah...tpegun dbuatnya..

7.30 am : kami bgerak ke Hot Poring yg terletak di Ranau...lbh kurg 30 minit dr Kundasang tuuu....kt sini ader kolam air panas dan juga canopy walk...musti cuba tau wpon terasa jgk kegayatannya itu....ahaks..

10.30 am : move pulok ke Fish Spa. mmula ku bayangkan anak2 ikan dlm kolam tu jer kan...sekaliii......makoiii...bapak kelah daaaa...jinak giler dlm sungai kt situ tauu....mau x melompat2 ku dbuatnya....yg beshnya g time gini kan....org x ramai....so kami bebas lerr nk bermain2 ngn ikan2 itu sepuas hati...besanya dilimit tuk 15 minit jer tauuu....

1 pm : check out n bgerak ke Kota Kinabalu...
3.30 pm : check in pulak di Imperial International Hotel 
4.30 pm : jln2 kt Pasar Ikan Masin n Pasar Filipino...
8.30 pm : dinner kt Anjung Senja...ikan kerapu masak 3 rs + tomyam daging + sotong goreng tepung = RM 49 jerrr....sungguh bbaloi rsnya kan......:)

~Day 3
8.00 am : dah standby kt Jesselton Point utk ke Pulau Manukan... yahooooOOoooo...beshnyaaaaa g pulau...
1.00 pm : check out n bergerak ke airpot...
3.30 pm : tataaaaaaaaaaa Sabah...im gonna miss u..........sob3x...

gambar2 pcutian...???...ader banyakk sgt....sila laaaa lawat akaun FB ku yerrrrr.....TQ...

06 May 2011

Koleksi Coaster ku ~ Part 2

nmpk gayanya ku telah memulakan semula aktiviti  mengumpul coaster2 ini..
abiz ku kerah suma jentera rakan2/kaum kerabat ku yg singgah kat memaner hotel or restoren tuk menyimpan kan coaster ini utk diriku...
muhahahahaaaaaaaaaa....
sgt besh...
koleksi coaster ku semakin btambah...
menarik tertarikk dan tertawan....
thankz rakan2/family...
kerna memahami minat ku yg satu iniii.....:)

 tgk...mamee pon ader kuarkan koleksi coaster tau....
aper lgk...
meh kita arrr sambar sebungkus...
boleee dimakan time boring2 dpn tibi nnt....:P


 from Secret Recipe with luv...cheewaaaahh...:)

from Imperial International Hotel Kota Kinabalu bah...

 skali sampi 4 keping coaster k.Norli nieee kutipkan tuk daku...
its from Everly Hotel - Melaka...
kata rakan ku itu..
masuk2 hotel jerr terus terjah benda alah niee dlu takot terlupaa....
alahaaaiii..
sweeetttt sangattt.............
thankz k.Norli....:)

nie koleksi coaster ku setakat ini....
makin btambah dan banyak lagik dan lagik dan lagik....:)

28 April 2011

kisah arelan dan anak lembu

meh ku nk share kisah lucu ini ngn kamu sumaa...
peristiwa yg terjadik pd salah sowang rakan ku ini aarrr...
aper kisahnyaaaa...???
haaaaaaaa.....
silaaa laaa bc sndirikk yerrrrrrr.....
pasti mencuit hati kalian......:))
muahahahahahahaaaaaaa...
lan ooohh lan....
ngn anak lembu pon kamu mau carik gado eehhh.....:P

07 April 2011

1 Malaysia International Shoe Festival 2011..


nie ader 1 lgk event yg tidak kurang menariknyaa...
1 Malaysia International Shoe Festival 2011...
yang dijadualkan berlangsung pd 7-10 Apr 2011 di PWTC...

wah3x...
cam menarik jerr bunyiknya itu kan....
dan barang siapa yg hobinya memenuhkan rak kasut di rumah masing2 (termasuk di dlm boot keta...)
pasti tgedikz2 mau singgah ke sanaaa kan.....(termasuk daku ker...?...oohh tidak rsnyaa.....:P)
tapi kalo sekadar nk jln2 cuci mataaa....
aper salahnayaa kan...(tanduk sudh tumbuh daaa....)
boleee aarrr  kita g usha2 kasut Jimmy Choo yg glameros ituu....
yg berharga RM 388,800 ituuuuu....(kalo ader dipamerkan laaa...)
toink3x....
giler kerr aperrrrrrrrr....
jual kasut smpi gitu skali regenyaaaa..........
kasut yg bsalut emas kah...???
intan berlian kah...??
adoii mak aaaiiii........
duk pakai kt kaki jer pon........
x phm daku daaaaaaaa...........