14 February 2010

Me as Calon Tetamu Allah...

arie nie arie terakhir aku mengikuti kursus umrah yg dianjurkan oleh Andalusia Tour n Travel tuu...
nk revise semua perkara wajib yg perlu diambil perhatian semasa berada di sana
so ustaz jemputan tadik ceritakan dari A to Z...
menyentuh bab2 rukun umrah tuu suma...
siap tunjuk slide gambar2 di sana...
dan perkara yg asik disebut2 time tu adalah
"Wahai Calon Tetamu Allah..." - merujuk pd kami semua...
aduhaiiiii....
sebaknya dada aku dan x putus2 kalimah syukur bermain2 dibibir...
biler memikirkan betapa bertuahnya aku sebagai makhluk Allah...
kerna telah mendapat jemputan dariNYA...
n x terkira jugak berapa kali air mata aku menitis ke pipi..
biler ustaz itu mbuka cerita berkaitan Rasul Junjungan kita...
biler dia citer...
Rasullah bole tahu siapa yg mengunjungi makamnya...
siapa yg menyampaikan salam kepadanya...
Ya Allah...
x sabo aku nk mengunjungi makam kekasih Allah ini...
serta bsolat dn berdoa di dalam kawasan Raudah...
juga melawat kawasan perkuburan BaQi...
tpt terletaknya makam lbh 10 ribu para syuhadah termasuk isteri2 nabi..
anak cucu nabi...
dan para sahabat...
x salah kalo kita nk berdoa agar jasad kita dikebumikan di sini...
dapat laaa kita bjiran dgn ahli2 Syurga ini kan...:)

Ustaz juga berkongsi cerita menarik berkaitan Kaabah...
katanya...
kaabah niee kalo kita lihat time siang...nmpk cam kecik jerrr...
tp biler time tengah mlm...nmp ia cam tinggi berdiri megah....
dia suh kami perhatikan nnt...

n byk lgk laaa cerita yg dikongsikan oleh ustaz jemputan dari Tabung Haji ini...
n makin mbuatkan aku makin x sabo rsnya mau berangkat ke sana...
dh x lama sgt nieeee.........
Ya Allah...
Kau permudahkanlaa perjalanan hambaMu ini...
Amin....

2 komen:

sollehkarim said...

ameen..mudah2han cikpuding...:D

Unknown said...

amin..... ;)