06 April 2010

Rindu itu adalah...

entah kenapa..seusai solat maghrib tdk..
hati aku ttiba terasa rinduu sesangat pada suasana di Masjidilharam..
rindunya pd Kaabah...
YA Allah...
sebak btoii dada aku tdk...
lantas terus aku menadah tangan berdoa pd Ilahi...
agar aku diberi peluang utk menjejakkan kaki di Tanah Suci itu lgk...
bg aku..tiada tpt lain di dunia ini yg mampu memberikan ketenangan di jiwa ini...
hanya di situ...
di bumi yg penuh keberkatan ~ Makkah al Mukarrammah...

btoi aarr spt kata2 mak aku sblom ini...
skali kita dh ke sana...
kita akan terus dan terus merindui utk ke sana lgk...
dan mmg aku akui kata2 itu..

kerna itu laa yg aku rs skrg ini...
hati ini akan meloncat2 gumbira kalo dengar ader jiran2 or kawan2 yg nk p menunaikan umrah..
terlebih xcited seolah2 cam aku lak yg nk p nya tuu...
bukn aper...tumpang gumbira beb..:P

aku dh register ngn TAbung HAji tuk menunaikan FardU Haji..
spt yg dipesan oleh uztaz Harun Din kdp kami sblom berangkat menunaikan umrah dlu..
tgk Q...perghhh....thn 2030 br free...gulpp...
tau lerr duit dlm akaun aku tuu x byk maner...
lgk 20 tawun tuuuuu....uhuhuhuhh..
kalo nk cpt kalooo...
kasik ikut pakej aarr kan...
br RM 18K kalo ngn Andalusia..
uhuk3x...

xper2..
Insyallah...moga dimurahkan rezki olehNYA agar dpt aku menunaikan rukun Islam yg ke 5 itu..
dan kalo ditakdirkan tidak kesampaian hajat kita itu..
at least niat tuu dh ader kan...:)

1 komen:

cahaya petunjuk said...

anugerah yang tak ternilai dariNya..