20 March 2010

Perjalanan Penyucian Jiwa ~Part 6

Day 13 - Part 1

arie nie merupakan hari terakhir kami akan berada di bumi Mekah al Mukarramah...
alhamdullillah...aku sempat menunaikan 2 kali umrah pd hari terakhir ini...
dan rs syukur juga kupanjatkan pd Ilahi..
kerana dipermudahkan utk ku mengucup hajarulaswad..
Ya Allah...ini merupakan pengalaman yg xkn aku lupakan seumo hidupku...
pg tuu..lps jer abiz Saie dan menggunting rambut serta bertahalul..
emak ku mengajak utk pegi ke area hajarulaswad tersebut...
"ehhh..mcm x ramai org jerrr niee.."...
"jom along.."
sejujurnya aku mmg xder plan pon nk ke sana..
coz sepanjg ms aku tgk..area tuu mmg ramai org..berasak2...
x berani aku yg kecik molek niee nk menyelit...

tp ms tuu...tetiba jer dtg keinginan yg meluap2..
wangiinyaaa...dh tbau dr jauh...
aku gagahkan diri tuk beratur sama (x beratur pon sebenarnya..)
tertolak2...bhimpit2...
tersepit..?...usah ceritalaaa...sesak nafas dbuatnya...
ms tuu mmg aku tawakal pd Ilahi...coz mmg x larat dh beb...
2 kali dh aku ke depan...siap dh bolee pegang batu itu...
tp 2 kali juga aku tertolak ke belakang blk...
siap bkata dlm hati...kalo susah sgt...dpt pegang jer pon jdklaa...
tp aku kuatkan smgt jgk...
dh alang2 nmpk dpn mata tu kan..n ntah biler lgk nk dpt peluang begini..
aku gagahkan jgk diri...
bdn mmg terasa lemah longlai...dh lerr x sapan lgk...
cuaca dh mula panas...
muka aku dh pucat smcm...
YA Allah...jgn lerr aku tpitam kt depan nie plak...

tp ms tuu..
mujur lerr polis yg btugas time tuu...mengawal keadaan dgn baik...
laki ngn pompuan kena ikut turn...
maner2 yg potong Q..akan dihalau keluar...
aku salute dgn ketegasan yg ditunjukkan...
coz sgt kesian tgk org2 tua yg tsepit...
sedang aku sndrik pon thuyung hayang dbuatnya...

setelah mencuba hampir 15 minit...
aku berjaya juga mencium batu hajarulaswad tu...
YA Allah...
tumpah juga air mataku ini...
x lepas2 perkataan syukur aku utuskan pd Ilahi...
kerna diberi kesempatan ini....
ms tuu kan perasaan aku spt dbuai2...
antara percaya dgn tidak...
ehh btoii kerr aku niee...
ker dlm mimpi...
speechless kjb aku time tuu tau...

abiz jer tuuu..
br lerrrr terasa lapar n dahaga n letih yg amat sgt...
melangkah longlai lerr kami anak beranak menuju ke restoren D'Saji...
restoren yg dibuka oleh Felda..
sedap beb...wpon harganya agak mahal...
xper aar...org Malaysia punyer psl..kira sedekah laaa kan...
teh tarik ngn roti canai nyer besh woOo...kowang kena try tau..:P
restoren ini tletak di food court dlm mall...tgkt 3...
btoi2 ngadap pintu Masjilharam sebelah hotel Zam2...
aku lupa lak nama itu mall...
nnt kowang crk sndrik laaa yerr...:P

1 komen:

kct said...

Alhamdulillah.....syukur...seronok kan dpt jejakkan kaki di bumi Allah. Tenang...damai....:-)