06 March 2010

sabarlah wahai sahabat...

sebelum aku smbg citer psl pengalaman di bumi mekah n madinah..
aku nk citer dlu psl kisah sedih sorg sahabat aku ini...
ptg smlm aku terprasan status sorang membe di FB..
katanya sahabat aku sowang niee masuk wad blk pg smlm..
Ya Allah...
bderau lak darah aku time tu..
aper citer lak kali niee...
coz sahabat aku itu br jerr kuar wad after keguguran..
keguguran ker..?
ekcelli kandungan dia diluar rahim...
so..after bleeding...
doktor decided tuk buang kandungan tsebut demi keselamatan si ibu..
sebelah tiup fallopio dia pon tpaksa dibuang skali..

kemarin..aku msg dia lps tau berita sedih ini...
ms tuu dia dh kuar wad...
katanya dia ok cuma ada rs x selesa di perut..
aku mmg ader plan nk p jenguk dia..
tp keadaan aku sndrik tidak berapa mengizinkan..

tup2...dia masuk wad blk pg smlm...
perut terasa senak..
rupa2nya..usus dia bengkak...mungkin komplikasi dr operation yg lps..
siap kena masuk tube dr idung tuk kuarkan blk makanan dlm usus tuu..
Ya Allah...seksa sungguh katanya...
aku yg mendengo nie pon...hanya mampu menelan air liur...
terasa ngilu pulok kt ari2 aku nie...huuhuhuh...

sahabat...
tabahkan hati kamu yerr...
aku tau kamu sorang wanita yg kuat..
dan aku doakan semoga kamu cpt sembuh n ceria kembali..
amin....

"Oleh itu, maka (tetapkanlah kepercayaan bahawa) sesungguhnya tiap-tiap kesukaran ada disertai kemudahan, (sekali lagi ditegaskan) : Sesungguhnya tiap-tiap kesukaran ada disertai kemudahan."

(Al-Insyirah : 5-6)

2 komen:

Farhana Baharin said...

semoga kalong tabah hadapi dugaan ini...klu ana pun rs lum cukup kuat nk hadapi...;-)

Unknown said...

baru terbaca..
menitik air mata weih..

terima kasih buat sahabat yg setia disisi.... cayank ko ngan ana!