08 May 2010

Oohh no !!!!

 "pam 5 - RM50..purple kaler keh.."
tu kata2 aku kt warga nepal yg jaga kaunter esso kt Desa Pandan tu...
"ehhh...nk skali aar paper Metro tuu"...smbg aku lgk...
so..dgn paper+purse+kunci+hp penuh kt tgn...
aku mlangkah menuju ke keta hitam ku di belah sana...
teeettt teetttt....alarm bbunyik...
lantas segera aku campakkn sumanya kt seat blakang...
kedebushhhh (camtu kot bunyiknyaa)....pintu itu ku tutup sekuat hati...
tgh lepak isi minyak...
tetiba...
teeeetttttt...alarm keta ku berbunyikk lakk...
errkkkkk....
keta aku ter auto lock...
aaahhh sudahhh....
kunci n hp aku suma kt dalam (sambil terintai2 kt cermin ituu...)
aku pusing keliling keta...mmg sah....suma pintu tertutup rapat....
adoiii...cikpuding azie.....bijak btoii aa ko nieee....
ok xperr...
don't panic..tarik nafas panjang2... (mmg dh dilatih gitu utk usah cpt berasa panik biler hadapi kes kecemasan gini...)
siap bole tsenyum lak tuuu...isk3x...
meraba2 poket....sen lak xder....

so..dgn kompidennya aku melangkah masuk semula ke dlm stesen minyak itu....
mmg target nk pinjam hp sesaper....
dgn muka semanis mungkin....
aku tnyer kt brader dlm tuuu...(tokei dia kot...)
"bang...bole pinjam hp sat x...sy nk call adik laa....keta sy terlock kt luar tu..."
adushhh...lembut sungguh bicara aku time tuu...wakkakakakaaaaa..kenot go btoii...:P
brader tuu dgn penuh gentleman segera hulurkan hp nokia nseries dia (sempat aku usha tuu)

"fais...ko g masuk bilik aku sat....amik kunci spare dlm box kt meja solek aku tuuu...nie tgh stuck kt Esso Desa Pandan.." - pesan aku kt adik bongsu...
 "terbaaeeekkkk btoii aarr ko nieeee along....."..haaa ko...kena skali...
nenoo nenooo laaa dia dtg menyelamatkan kakaknya ini... 
nsb dekat jerrr umah ngn stesen minyak tuu...
kalo dbuatnya time tuu aku kt JB kerr...Terengganu kerr...
haaaaaaaaa...
sendrik mau igt laaa yerr....
~lalaaalalallalalalalalaaa

1 komen:

chuy4 said...

haihhh aku penah gak.. tapi lebih tragis cip.. anak aku pun terlock skali kat dalam tu.. dah ler kome tu baru 2 tahun gitu... jenuh aku ajar dia tekan central lock kat tengah tuh... nasib mmg aku renggang kan sket tingkap... so dia tak lemas n aku leh cakap lagi ngan dia.. elok mak aku nak kuar umah dah anta kunci spare, anak aku dengan magic nya tekan central lock tu... itulah nana.. hehehehe