30 October 2009

Kad Kredit - satu keperluan atau gaya hidup semata2..??




Brapa kad kredit yg kowang ada..?...haaa tau kan...melalui baget 2010 yg dibentangkan tempoharie..bmula tahun depan..setiap pemegang kad kredit akan dikenakan yuran tahunan RM50 bagi kad pertama dan RM25 bagi kad seterusnya...maknanya...jika kowang ada 3 kad kredit - charge yg perlu dibayar adalah RM100 setahun (btoikan aku jika tsilap phm kehh)...alasannya..?...utk memastikn hanya org yg benar2 berkelayakan saja yg bole menggunakan kad kredit ini...

bagi aku...kad kredit niee ader baik buruknyaa..suma bgantung pada tujuan asal kita apply kad tersebut. Cam aku nie aarr..apply coz tpaksa...maklum aar...opis aku niee slalu kena otstesen...so..rs bahya plak nk bwk cash money byk2 tuk bayo otel dn sebagainya kan...tu tujuan aku n smpi laa niee...aku tetap bpegang pd niat asal...so far alhamdulillah...aku jarang2 skali menggunakan kemudahan ini sewenang2nya...cthnya...tuk soping or lain2...prinsip aku senang jerr....kalo xder cash money...toksah lerr berangan2 nk beli itu ini....kumpul sikit2 smpi cukup keh....

aku tgk ramai member2 aku pegang 2-3 kad kredit niee...kredit limit makin thn makin btambah...mmg besh gitu..haaa...kredit limit smpi 7k...saper pon musti gumbira kan....bg aku...nie lgk menempah maut namanya...kalo x pandai ctrl...smpi sudah lerr utang kad kredit nieee duk melingkari idup kita niee aar...lgk2 yg jenis duk wat minimum payment jer ttiap bln...dhtu..biler nk abiz bayonyaaa beb...biler dh susut skit utangnyaa...esok lusa....topup balik...adeeehhhhhhhh....smpi dunia kiamat pon xleh nk settlenyaa kalo gitu kan...kesudahannya...ksk kerat dua jerr itu kad...langsung xleh nk guna kan kan kan....:)

Photobucket

4 komen:

su said...

undi saya - kad kredit KEPERLUAN ;) hehe

Unknown said...

hamboi2..keperluan yerr suhaila....:P

su said...

hehe..kalau tak ada kad kredit ..tak bergerak ler keta aku time2 cam ni ..

Unknown said...

haa nie ar dia cth pgguna tegar credit card..:P