20 January 2010

ePPI besdei ayah....



Semalam (19/01/2010) adalah ulang tahun kelahiran ayahandaku yg ke 63 tahun...
eppi besdei ayah...
semoga hidupmu sentiasa diRahmati Ilahi..
sentiasa ceria melayan kerenah anak2mu yg nakal2 ini...
serta dimurahkan rezeki dan dikurniakan kesihatan yg baik...aMin...

nk cerita sedikit psl ayahku ini lah yerr....
nk cerita dr sudut kaca mata anaknya ini...
hurmMm....
ayahku adalah pesara kakitangan Telekom Malaysia...
sebagai juruteknik di sana...
so biasalaa kalo kena panjat tiang telefon utk test line dan sebagainya...
ms aku kecik2 dlu...
aku rs time tuu ayah aku mmg seorang yg serios...
ckp pon 2-3 ayat jerrr....
kalo dia beri arahan...mmg x berani laaa nk bantah ker aper...
kalo nk minta duit beli peralatan sekolah ker kan...
tpaksa aar minta emak jdk org tengah...
tp ayah aku mmg x lokek bab2 persekolahan niee laaa...
ckp jerr nk beli buku rujukan kerr suar sukan ker kan...
insyallah....dpt aarr nnt....

ayah aku juga amat menjaga disiplin serta penampilan...
anak2 suma kena smart2 keh...
stoking kena pakai lengkap..bkasut...
xleh nk comot2...(tu mmg pantang dia...)
dlu igt lgk..kalo time soping bj raya...
mmg dia besa bwk kami kt Yaohan...Mun Loong (kedai nie pon dh tutup).. dll..
tpt2 stended beb...
so..jenama Kikilala laaa...MickeyMouse tuu suma...(x igt jenama lain...)
besa laa kami pakai dlu...
jenis ayah aku ini...
bior mahal...tp leh pakai lama...
tp mmg btoi aarr...
baju2 dlu...mmg tahan bertahun2...
kaler pon x mudah pudar...
pastu siap leh pas kt adik2 lak....

kalo bj skolah kami dlu...gitu gak...
dia mmg cukup jaga...
tahan lerr berendam dlm air nila + clorox tu sumaa...
siap basuh guna tgn lgk tau....
al maklum aar..kalo masuk mesin...
daki2 kt kolar tu kan kerr payah nk ilang...
kena sental ngn tangan jgk kan...
haaa sanggup tuuuu.....

aper lgk yerr...
haaa...ayah aku jgk...
rajin sungguh bwk anak2 dia g jln2...
sanggup aarr naik bas turun bas..(xder keta time tuuu...)
bpeluh2 jln kaki...tp semangat punyer psl kan...redah ajerr...
pantang ader aper2 pameran kt muzium negara tu kan...
musti ader laa muka kami tcongok kt situ....
kt pusat islam...
planetarium...
zoo negara....
Tugu Negara....
Pusaka Peringatan PRamlee...
Bukit Cerakah (laa nieee diorg pggil Taman Cahaya Sri Alam) - kt ShahAlam tu...
angkasapuri...dll
ahahahhaaaa...biler igt2 blk...mmg lawak aarr...
laa nieee...xdernyaa nk p tpt2 gituu daa
wpon dh ader keta sndrikkk....:P...

pastu tetiap bln time gaji...
berderet2 laa kami 1 famili...
g jln kaki kt kedai makan nun di hujung jln...
dpt lerr mkn nasi ayam sowang sepinggan n air coke sebotol..
ms tuu x reti ler nk order benda lain...tomyam kerr mee hailam kerr..ciken chop kerr...)..
KFC n Mekdi...jarang2 skali...
ayah aku tidak mnggalakkan anak2 dia mkn fast food niee...
byk MSG (agak aku lerr....)
kang anak2 dia x bijak2 lak kan....ohohohohohoh....

hurmmMm...
byk sbanarnya nk citer psl ayah aku niee...
insan yg terlalu istimewa...
tiada 2..tiada 3....
eppi besdei ayah...!!!


Photobucket

1 komen:

Farhana Baharin said...

Pakcik...Selamat Hari Lahir....;-)