29 January 2010

Mari Kita Berpusing2..

arie nieee arie terakhir aku bkursus DBA Administrator kt Centrepoint Bandar Utama...
dsebabkan arie nieee kursus setengah hari jerr...
so kami decide xmo lerr naik opis car dah...
konon2 senang nk merewang pas abiz kelas tuuu kan...
dlm pale dh plan mcm2...
nk tgk 3D movie laa...
g layan bowling laaa....
tp dsebabkan sowang pon xmo volunteer drive keta sndrik...
nk harapkan aku...?...huh...lgk lerr malas...
bukn aper...jln nk p sanaa tuu jem terukk wooo...
x sanggup aku nk meredah ngn keta manual ituuu...uhuk3x...

alih2...boz kecik aku mngofferkan naik ketaa diaaa...
perghhhh...merasa gak naik BMW Putih dia tuuu (ekcelli keta adik diaaa yerr...)
beshh.....siap set garmen bagai sebagai petunjuk arah...
ngn sowang co-pilot yg igt2 lupa jln ke sana...
aku..?...awal2 dh serender...
mmg x reti lgsung jln area sana tuuuu....
tu aar....ms 4 hari sblom niee...
melopong jerrr tgk pakcik driver tuu drive...
alih2 dh sampaiiiiii.......
x sempt nk usha jln..
byk nah simpang kiri kanan....ahaks....

situasi pagi...
boz kecik tlepas simpang...
padahal encik Garmen tuu dh pesan awal2...
masuk simpang kiri nieee....
tp degil....
so...tpaksa aaarr uturn...
tuu aar...sapa suh x follow direction kn...
sndrik tanggung aarr...
pusing punyer pusing....
smpi lerrr jugak dlm sejam pjalanan...
alhamdulillah...

situasi petang pon begitu jugak...
tp time niee x on GPS...
coz co pilotnyaaa tau jln nk balik opis....
tp dsebabkan boz tlepas simpang lgk...
kitorg masuk ke jln mana2 tahhh....
terus punyer terus...
alih2 aku tnmpak simpang nk ke Sg Buluh lak...
dlm hati berkata2....
"eehhh..napa leh smpi ke sini lak yerr...."
"ohhhhh...agaknyaaa ader jln shortcut br kot...."
aku diamkn ajer coz ms tu x tau rupanya kitorg dh tsesat jln...
pastu..pas bayo tol....
boz masuk mana2 tah...
tetiba tsampai lak kt Pusat Sains Negara...
hamboii...rs mcm dh tsesat jauhh jer nieeeeeeeee...
aku diamkn lagik coz mmg x dpt nk mbantuu....
co pilot pn sama..dh tdiam mbisuuu....
pusing dan terus dan lagik dan pusing lgk....
akhirnyaa...bjaya lerr smpi ke Tol Puchong ituu...
haaa legaaa......coz kt dpn tuu nnt...dh lehh nmpk exit ke putrajaya....
tp nk djadikkan ceritanyaaa lgkk...
boz  tlepas exit itu daaaaa....
yg co pilot tuu plakk x brani nk suh boz pancung jerr jln tuu kan....
so tpaksa aarr kami meneruskn perjalanan...
ms tuu aku dh bsorak2 dlm hati...
yeahhh3x...dh nmpk bgunan opis kuu....
tapiiiii....
kenapaaa ia makin jauhhh dan jauhh dan sayup dr penglihatan ku ini yerrrr...
diam jer....nk tanya tarak berani...
coz driver ngn co pilot muka kelat semcm jerr....
rupanya sah...tlepas simpang n tpaksa pusing jauhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh daaaaaaaaaa....
adoiiiiiiiii....
x tau nk ckp cmnerr daaaa....

pas jerrrr boz dropkan kami dpn bgnan opis tuuu....
aku btanya laaa pd itu co pilot...
napaaa rs cam jauh jerr pjalanan balik kiter niee yerr....
"mmg aar....dh asik bpusing2 jerr kejanyaaa...."
wakakakakakakakakakakaaa....
pastu tu co pilot beritau lgkkk...
"k.azie...pasni xmo aarr naik keta ngn boz lgk...rs tension semacam jerr...."
aku no komen tp rs nk tgelak guling2 pon aderr.....
xper nnyle....pasniii kiter naik wise hitam tu jerr aar yerrr...
nk pancung sesuka hatiii pon tarak hal kan..kuang3x...

0 komen: