23 September 2009

Suasana Berhari Raya...

alhamdulillah...aku n family dh selamat pulang berhari raya dari kampung terchinta...gerak pas maghrib konon2 nk ngelakkan jem kt hgway nun..tp tuuuuu diaaaaaaa..kuar2 jerr tol....trus sangkut smpi arr Nilai..tkedek2 keta..nsb baik bukn aku yg drive time tuu...kalo x..mau kejung gak kaki dibuatnyaa...gugugugugu...heran btoi aku...elok pas jerrr jejambat kt nilai tuu kan...jln clear blk...bukn ader accident ker aper ker tapi naper leh sesak yerr...aiii muskil btoi pd pemikiran ku ini....

Raya kali ini disambut sederhana tp meriah...hampir suma family mak aku bkumpul kt kg tuuu...sesak beb...bygkn ader 8 family sumanyaaa...tambah ngn anak2 tuu sumaaa..haaaaa...bsusun di segenap ruang penjuru time tido mlm...tu blom lgk time nk masuk bilik air...adoiii...dh lerr 1 jerr bilik air yg ader....tu psl aarr...dr beratur pnjng..aku lbh rela bgn jam 530 pg tuk mandi pg...gegegegegegegeeg....gilerrr sejuk beb mandi air dlm kolah tuu...trus tcelik bijik mata dbuatnya tauuu...tambah2 lakkk cuaca ujan lak tuuu...sndrik mau igtlaaa yerr....

Suasana ramai2 tuu mmg best...mcm2 kerenah aderr...saat gotong royong sediakan juadah lerrr paling xleh lupa...goreng mee jerr dh 5-6 bungkus...ketupat lbh 100 bijik (x reti2 gak aku nk ngayam daun ketupat tu arrr...asik sekerat jln jerr...pastu tbarai...tp konsepnya aku dh mula phm skit2 tau..ahaks..)..rendangnyaaa lgk...huhuhuuh..pastu blk lak makcik aku sowang niee....bwk plakkk sate smpi 300 cucoq...tuu diaaa..smpi 2 hari 2 mlm kitorg layan sate tuuu tau...smpi senak perut...ohohohohoho...

Smlm sempat gak kitorg singgah open house umah MB tuuu - nie kira acara wajib yg msti pegi ttiap thn wpon dh tau menu aper yg akan disediakan...sesak..???..of course arr...kalo x mengenangkan ayah aku beriya2 nk p jengah anak buah dia tuu (MB tuu kira family kitorg gak aarr)...rsnya x sanggup aku n adik2 nk redah jln yg sesak tuu...tp digagahi jua...n nsb baik...umah maklong aku...selang 2 umah dr umah MB tuuu..so..dpt lerr prking VIP kt situ...kalo x...nun...g lerr parking 2 km jauhnya n menapak beramai2....adoiiiii...x koser den tau...last2..aku bukn mkn aper pon....minum air jerr...mls aku nk Q amik makanan...adik2 aku pon sama...igt nk amik daging rusa panggang....rupanyaaa kna beratur tpt lain daaaaa...cendol pon yillek..last2...kitorg layan buah duku jerr..tu pon pakcik sblh tuu yg sedekah kt kitorg...agaknya dia kesian tgk kitog duk teguk air oren jerr dr tdk...ahaks...

0 komen: