23 September 2009

Tolak Keta yer Bang...

tgk jam dh masuk kol 10 pagi...isk..maner family aku x balik2 dr solat sunat raya kt msjid niee...aku tgk suma org dh blk..niee bayang2 pon x nmpk....xkn trus g beraya kot...uhuhhu...alih2 dpt call dr adik aku..

adik :. weiii....keta ko break down daaa....xleh nk setat engine...bateri kong kot...kitorg on da way g ptronas  niee..nk usha bateri.
aku : aduusss....per ker hair lak bateri...br jerrr tuko bln 6 arie tu...."..
adik : lorrr...dh tu xleh nk setat niee...
aku : cuba wat jump start....jumper ader kt boot tuu...
adik : wokie dokieee...

dlm 11 lbh adik aku pulang...."weiii...aku dh angkat engine turbo tuk keta ko tuuu..."...waakakakakaaa...ampeh btoii adik aku niee aarrr...tp sian diorg tau...kena tolak keta pepagi raya ngn pakai bj melayunyaa tuuu...bpeluh gak aar ketiak..nsb baikkk ader bengkel keta yg bukak pepagi ahad tuu....aper jdk...?...haaa tu aar diaaa...kena ganti menatang aper tah...."relay" katanyaaa...aku pon tarak phm...braper rm..?...rm20 jerr kena...adoiiii....nsb baikkk bukn benda lain yg rosak...kn x psl2 jerr...isk3x...keta kesayangan aku nieee....time raya tetiap tahun...ader ajer nk meragamnyaaa tuu tau..sabo jerr aarr.......dr kena calor...tgesel ngn pagar...tayar bocor smpi aar kes xleh nk setat engine...wakkakkakaaaaa...nk tgelak pon ader gak duk mbayangkn adik aku tolak keta tuuu tepi jln....sudahnyaaa....smpi ke ptg dia tgolek itik atas katil - kepenatan.....

0 komen: