25 November 2009

Masuk Pencurik..???..

Mlm kemarin mak aku dpt call dr makcik aku...
anak dia citer...(merangkap sepupu aku aar niee..)
katanyaa..umah kt kampung kena pecah masuk pencurik...
abiz suma periuk2 beso n kuali kawah kena angkut...
tu x tmasuk rice cooker 3 ketui n basikal adik aku lgk..

adoiiii...mak aku dh tduduk...

umah nenek aku tuu mmg kosong...
xder org duk since arwah nenek aku tuu meninggal...
sygnyaa duk mengenangkan benda2 yg ilang tuu...
iyalaaa...brg2 lama...
kualitinyaa 2kali ok compare ngn yg skrg nieee kan..

so..mak aku nk blk kg aar...
nk tgk aper yg tjadik dan g wat repot polis skali..
asalnya mak aku suh drop kn kt dia kt Komuter Serdang tu jer kan...
tp aku rs kesian lerr pulok ngn parents aku tuu..
so..aku igt nk anto terus smpi kg aarr..(anak yg prihatin..)
amik EL sehari...

pg smlm...jam 7 lbh kami dh memulakan pjalanan...
dkt jerr pon...n9 tu jerr...
sesmpi jer kt kg...
dgn saspensnyaa ayahanda ku membuka pintu umah
hurmMm....
tgk cam ok jerrr situasinyaa...
intai bilik tmpt simpan periuk2 tuuu...
elokk jerrr tsusun rapi...
intai lak kt bilik air...
tgk kuali kawah yg tgantung kt situ...
pon ader jerrr...
aikkkk...aper yg ilang nieee...
suma ader jerrrrrrrr....

aku tkeliru ngn situasi yg blaku....
begitu juga ngn mak ayah aku...
btoi kerr idak si Bujang nieee (sepupu aku tuu aarr)
biler ms lakk umah masuk pencuriknyaa...
aduyaaaiiiiiiii....
bengong sgguh aarr...
dia niee nk wat lawak ker aper niee...
kerrr duk bmimpi siang2 hari....
x phm btoii aku...
rs nk marah pon aderr...
iyaaa aar kan..
penat2 jerr kitorg bkejar blk kg niee aarr..
nsb baik kt seremban jerr...
cuba bygkan kalo kg aku kt batu pahat kerr..perlis kerr...kelantan kerr
x ker haru...
and nsb baikk jgk mak aku xder sakit jantung kerr aper kan...
kalo x..kan ker naya jerr owang tua tuu...

biler call blk...
beriya2 lak dia kata umah tuu masuk pencurikkk...
haloooo...kitorg dh tcongok kt kg nie tau...
1 hapah benda pon x ilang....
eeeeiii...
ntah aarrr....
x tau nk ckp aper dh niee aarr..
mmg mental problem sungguh...huh...


Photobucket

2 komen:

su said...

isk..iskk..ader ker benda cam tu bleh wat lawak pulaks..

Unknown said...

tu aar psl..x tau aper motif dia wat gitu tau..nk kata april fool.. idak jgk...eeiii..rs nk kapak2 jerr aarr pale dia tuu...