29 December 2009

Koleksi majalah kesayanganku...

sejak kecik aku mmg cukup suka mbaca...
maybe sbb telah diajar gitu oleh ibuku...
mereka lebih rela belikan kami buku2 cerita..
dr permainan yg tahaper2 tuu...
pastu tetiap thn kami adik beradik tidak penah miss utk ke Pesta Buku Antarabangsa di PWTC tuu...
bderet2 lerrr jln kaki ramai2...
jauh gak menapak dr bus stand tuu tauu...
tp smgt punyer psl...
gagah ajer...bebudak laa katakan...
nnt yg besh...kitorg akan dpt buku 1-2 seorang....

Teringat lgk time skolah rendah...
majalah yg aku suka kumpul adalah Dewan Pelajar...
x silap regenya dlm 80sen ke RM 1 gitu...
x hingat lak aku...
dh minat punyer psl..
sanggup lerr aku bayo ansuran 20 sen sehari kt cikgu yg jual majalah tu tau...
mklum aar...ms tuu...duit belanja brapa laa sgt kan...
adalaaa dlm 40 sen sehari...
tolak 20 sen duit majalah...
alamatnya...mkn kuih tcekik arr aku tanpa air...
nsb baik ader bwk bekal air...:P

Gila-gila adalah komik pertama yg aku layan...
x beli pon...
slalunya aku akan selongkar almari buku makcik aku utk carik ini majalah...
ahahahahahahaaa...
sgt besh...
wpon cuma dpt baca edisi yg lama2 jerr...
jdk aarr kan...
antara watak yg aku igt dlm tuu adalah Profesor Serba Tau...
tanya laaa aper soklan pon...
msti dia tau jawab wpon ngarut2...
kkdg ader gak logiknya tu...haahahahaaa...
aku rs ader jual lgk majalah nie...
tp seyes...dh lama giler x baca...

Pastu biler dh meningkat remaja (sweet 17th gituu tauu...uwww)...
aku beralih pulak ke majalah Remaja...
masa itu isu2nya besa arr...
Kisah Cinta Monyet...
Horoskop...
Fesyen2...bla bla bla...
Tp ms tuu slalunya aku tumpg baca majalah membe jerr...
jarang2 beli sndrik...
dan perkara nie blarutan smpi ler aku masuk UTM dlu...
dpt lak member yg mmg melanggan ini majalah...
haaa aper lgk...suka aarr aku nk mengendeng2 kt dia...hehehehehhee...

Selain itu...aku layan gak komik Ujang...
haa sgt2 suka...
bole release tension woOoo baca lawak2 dlm majalah ini...
pastu siap leh hafal nama2 kartunis dan watak2 mereka...
smpi cmtu skali minatnyaa...:P
lgk besh biler kuar isu bumper....
time puasa...raya...merdeka....
content lgk tebal dr besa...
n kekadang dpt poster, kalendar dll...
wpon regenyaa agak mahal time tu...
tp sanggup weiii...
kitorg pakat kumpul duit adik beradik...
semata2 xmo miss itu edisi...heheehehhe...
really miss that moment...
ader 2 kotak majalah ini telah kami xport ke kampung...
no more space tuk simpan kt umah kami laaaa niee...
uhuk3x...

nie plak koleksi komik yg paling aku sayang...
masih elok tsimpan hingga ke saat ini....
cerita dia amat menyentuh hati aku...
humor...lucu....sedih...
penuh dgn nilai2 kekeluargaan dan kasih sayang...
baca aar...besh woOoo...



biler dh masuk alam kerjaya...
aku masih tcari2 majalah nk sesuai tuk ditatapi..
xkn nk ngadap majalah Remaja tu lgk kan...
sungguh tidak sesuwei ok...
so...aku tertarik ngn majalah ini...
khusus utk muslimah berkejaya...
wahhhh..mcm besh jer kan...
time tuuu dia wat promosi pengenalan...
RM 1 jerrr time tuuu regenya...
kalo x silap dlm thn 2004...
bentuk dia pon unik...chomel jerr...
amat mudah utk dibawa ke mana2...
haaa tu aar diaa...
majalah NUR...
smpi laaa niee...aku mmg x penah miss beli tau...
suma edisi masih tsimpan rapi dlm box kt bilik aku tu...
uhuhuhuhuuh...

lastly...majalah ini...
penuh dgn info berkaitan kesihatan dan kecergasan...
mmg sgt  menarik minat aku...
dlu kuar sebulan sekali...
tp laa niee...2 kali sebulan...
xperr...bg aku...
mmg tarak rugi melabur duit utk beli ini majalah....
bukn aku sowang jer yg baca....
emak aku n adik2 aku suma follow majalah ini...
so..mmg x rugi beb...
baca aarr...

haaaa...
kowang prasan x...
xder pon list majalah hiburan dlm ini koleksi kan...
UTRV kerrr Mangga ker..Media Hiburan ker...
hurMm...
dlu2..aku cuma beli ini majalah...
kalo covernya KRU or ader poster KRU jer keh...
almaklum arr..zaman2 die hard fan dlu tuu...
muaahahahahahhaaaa...
tp laaa nieeee....
sumaa aku dh x heran....
nk tmuntah lgk ader...
lgk2 kalo tgk aksi artis tunjuk dada bposing tepi kolam renang (dlm majalah mangga slalunyaa...)
eeiiii...xper laa...
wat menambah dosa aku jerrr kang....

Photobucket

1 komen:

cahaya petunjuk said...

cikpuding,
leh tambah koleksi magazine lagi satu.. Anis.. tak kurang menariknya!