19 December 2009

Leaking lagik...??

arie tu kn dh tuko gasket atas n bawah...
so igtkn dh selamat laa keta aku tuu...
tp tetap ada rs x sedap hati....
so..aku intai aarr kt lantai basement opis tuu...
tpt aku park keta tetiap arie (amik tpt boz..heehehehe)
alamaaakkk....
cam ader kesan minyak jerr lgk nieee arrr....
adoiii..
xkn leaking lgk kot...
pale aku setat pusing blk...
eeiii...malasnya nk p bengkel lgk...
mesti terbang melayang duit aku...huuhhuhuuh...

so...dgn berat hatinya...
aku bwk gak laaa g check kt bgkel pertama...
kalo x..hatiku xkn tenang....

hurmMm...kakak...(panggilan cina pomen tu...)...
u punyer oil seal bawah sudah bocor woOo...
minyak ader kuar dr situ....
alahaaaiiii....
u konfem ker tokei...
yup..manyak konfem...
part lain yg sudah ganti tuu...suma ok...
better u tuko cpt sblom terkena kt itu timing belt....
lgk teruk jdknya....
ok aar tokei...
nnt i bwk p bgkel yg psg i punyer timing belt dlu tuu...

sbnarnya...
time tuu aku nk double konfem jerr...
btoi kerr oil seal tuu puncanya...
then aku bwk kt proton service...
check punyer check...
pomen tuu pon kata prob yg sama...
so...
ksk tuko laaa yg br....
3 jam gak aar aku tcongok kt situ...
memerhatikan adik pomen wat keja...
bukak sana bukak sini...
fuhhhh...aku lak yg terasa penat....
kecik jer pon....
tp manyak leceh punyer keja...
dlm jam 5 ptg...siap aar tuko benda alah tuuu...
smpi nk tertido aku dbuatnya...

wahai sang kereta...
moga2 pasni ilanglaaa masalah leaking tu yerrr...
x larat dh aku nk terintai2 kt lantai basement parking tu tau...
doakan ku dlm hati...
kalo lproblem lgk..??
isk...x tau dh nk tuko aper lgk...
engine br..??..
keta br...??...
ohh tidaakkk....

pas blk umah...
tetiba terasa mcm nk p soping aarr...
Y.E.S laa katakan...
isk...tu aar pompuan...hoohohohoh...
*ketink...
teringat lakk kt Time Square...
beshnyaa idea aku nieee...
so dgn cargasnya...
aku g solat asar...
bsiap ala kadar...
n terus drive ke sana....
selalu aku p naik lrt....
tp arie niee cam nk bwk keta sndrik....
alaaa....15 minit jerr pon...
so dekat kan....
aku park keta tepi jln...
masuk mall tuuu...
pusing2...dlm sejam lbh...
dptlaa sepasang kasut n selipar (selipar lama dh ilang kena curik)...
n yg beshnya jgk...
dpt surat chinta skali tauu
dr polis diraja malaysia
atas kesalahan meletak kenderaan sesuka hati...
ahahahahahahahahaha...
nasib ko laaa puding...
sapa suh parking merata...:P

2 komen:

su said...

azie..

mana mahal kasut n selipar ke saman tu hehehe...

Unknown said...

sama mahal rsnyaaa...ker lbh mahal dr rege kasut itu...ntah....uhuhuhhu...