27 December 2009

migrain menyerang...

aku mula prasan simpton2 serangan migrain nieee ms nk gosok gigi mlm tdk...
tetiba jerr pandangan mata aku blah kanan ader kabur2 skit..
kjb2 nmpk cam blink2....
aahh sudah...
nie mcm nk kena migrain jerr sat lgk...
dgn cargas aku abizkan cuci muka tu suma...
n selongkar hbeg carik panadol...
ksk telan itu ubat siap2..
tutup lampu bilik...
n segera lelapkan mata...
padahal ms tuu br jam 1030 mlm tau...

jangkaan aku tepat skali...
jam 130 pg aku tjaga coz pale blah kiri terasa bdenyut2 kuat...
adoiii...sakitnyaa...
bguling2 aku kejab...
sesambil tuu aku paksa gak mata niee lelap blk...
coz tau...tu jer penawar plg bkesan tuk legakan serangan migrain niee...
sedar2 jer dh jam 630 pg...
denyut2 tu dh ilang tp masih ader skit rs sengal2 tuuu...
aku bgn solat subo n then bsiap2 tuk p beriadah...
i need fresh air...(tu pikir aku time tu...)

seingat aku aar kan...
sudh agak lama aku tidak kena serangan migrain niee..
n sesungguhnyaa niee lerrr benda yg paling aku nk elakkan...
bukn aper...kalo time teruk tuuu...
smpi tmuntah2 aku dbuatnyaa tau...
iskk..mmg x larat...
tpikir gak...
pasal aper tetiba jerrr kena migrain mlm tdk
terlebih mkn..?...(ooohh tiada bkaitan lgsung)..
alergik cahaya...(haaa nieee mungkin punca utamanyaa...)
terlebih tgk tv agaknyaa mlm tdk...
hurmmM...
agaknyaa laa kot....

0 komen: